Publicaciones relacionadas con la etiqueta EXTRAESCOLARES
  • ORIGAMI PEACE DOVES
    Escrito por Beatriz Iglesias García, jueves 23 de enero de 2014 , 17:44 hs , en ACTIVIDADES COMPLEMENTARIAS Y EXTRAESCOLARES

     

    ORIGAMI PEACE DOVE

                  

    A.    MATERIAL:

                       YOU ONLY NEED A PIECE OF PAPER (SQUARE), YOUR HANDS AND A LOT OF PATIENCE 

    B.       STEPS:

                1.          MAKE A SQUARE (FOLD THE PAPER FORMING A TRIANGLE AND CUT UP THE PAPER YOU DON'T NEED)

                2.         FOLD THE SQUARE INTO 2 EQUAL HALVES, YOU WILL GET A TRIANGLE.

                3.         REPEAT STEP 2 TO MARK THE 2 HALVES. THEN, UNFOLD IT.

                4.         MAKE A TRIANGLE ON EACH SIDE (USING THE CREASE MADE IN STEP 3 AS THE CENTRE). IF YOU DO IT RIGHT, YOU'LL GET A SQUARE.

                5.         TAKE THE FLAP ON THE LEFT END OF THE SQUARE AND FOLD IT TOWARDS THE CENTRE. REPEAT THIS STEP WITH THE RIGHT FLAP. (IF YOU DO IT RIGHT, YOU'LL GET A DIAMOND). THEN, UNDO THIS STEP.

                6.         OPEN THE MODEL AND USE THE CREASES MADE IN STEPS 4 AND 5 TO MAKE A DIAMOND.  YOU HAVE TO FOLD THE TRIANGLES MARKED ON EACH SIDE INTO THE MODEL.  

                7.         FOLD THE MODEL IN HALF AND YOU WILL GET 3 SLAPS.

                8.         TAKE THE UPPER FLAP AND FOLD IT TO THE LEFT (FORMING A SMALL TRIANGLE 0N THE INFERIOR PART OF THE MODEL). THEN, REPEAT THIS STEP WITH THE FLAP AT THE BACK.

                9.         FOLD THE RESULTING FLAPS TO THE OPPOSITE SIDE (THESE WILL BE THE WINGS)

               10.         NOW, WE ARE GOING TO MAKE THE BODY AND THE TAIL OF OUR DOVE. FIRST, LET'S MARK THE TWO SIDES OF THE MODEL THAT WILL GO INSIDE OUR DOVE. HOW? FIRST, FOLD ONE SIDE OF THE MODEL TO THE LEFT AND THEN FOLD IT TO THE RIGHT.

                11.        UNDO STEP 10. OPEN THE MODEL AND USE THE CREASES MADE IN STEP 10 TO FOLD THAT PART  INTO THE MODEL.

                12.        NEXT, FOLD THE WINGS UP

                13.        NOW, WE ARE GOING TO MAKE THE BEAK OF OUR DOVE. FIRST, LET'S MARK THE TWO SIDES OF THE BEAK THAT WILL GO INSIDE THE MODEL. WE WILL FOLD THE BEAK TO THE LEFT AND THEN TO THE RIGHT.  FINALLY, WE WILL USE THE RESULTING CREASES TO PUT THAT PART INTO OUR MODEL.

                14.        AND IT IS DONE     !!!!     WE'VE GOT A BEAUTIFUL PEACE DOVE  !!! 


    PALOMA DE LA PAZ ORIGAMI 

     A.    MATERIAL:

                        SOLO NECESITAS UN TROZO DE PAPEL (CUADRADO), TUS MANOS Y MUCHA PACIENCIA. 

     B.    PASOS: 

                1.          HAZ UN CUADRADO (DOBLA EL PAPEL FORMANDO UN TRIÁNGULO Y RECORTA EL PAPEL SOBRANTE)

                 2.         DOBLA EL CUADRADO A LA MITAD EN DOS PARTES IGUALES, OBTENDRÁS UN TRIÁNGULO.

                 3.         REPITE EL PASO 2 PARA MARCAR LAS DOS MITADES. DESPUÉS, DESDÓBLALO.

                 4.         HAZ UN TRIÁNGULO EN CADA LADO (USANDO LA MARCA HECHA EN EL PASO 3 COMO CENTRO). SI LO HACES BIEN, OBTENDRÁS UN CUADRADO.

                 5.         COGE LA SOLAPA DEL BORDE IZQUIERDO DEL CUADRADO Y DÓBLALA HACIA EL CENTRO. REPITE ESTE PASO CON LA SOLAPA DERECHA. (SI LO HACES BIEN, OTENDRÁS UN ROMBO). DESPUÉS, DESHAZ ESTE PASO.

                 6.         ABRE EL MODELO Y USA LOS PLIEGUES HECHOS EN LOS PASOS 4 Y 5 PARA HACER UN ROMBO. TIENES QUE DOBLAR LOS TRIÁNGULOS MARCADOS EN CADA LADO Y METERLOS DENTRO DEL MODELO.  

                 7.         DOBLA EL MODELO POR LA MITAD Y CONSEGUIRÁS TRES SOLAPAS.

                 8.         COGE LA SOLAPA SUPERIOR Y DÓBLALA A LA IZQUIERDA (FORMANDO UN PEQUEÑO TRIÁNGULO EN LA PARTE INFERIOR DEL MODELO). DESPUÉS REPITE ESTE PASO CON LA SOLAPA DE ATRÁS.

                 9.         DOBLA LAS SOLAPAS RESULTANTES HACIA EL LADO CONTRARIO (ESTAS SERÁN LAS ALAS)

                 10.        AHORA VAMOS HA HACER  EL CUERPO Y LA COLA DE LA PALOMA. PRIMERO, MARCA LOS DOS LADOS DEL  MODELO QUE IRÁN DENTRO DE NUESTRA PALOMA. ¿CÓMO? PRIMERO, DOBLA UN LADO DEL MODELO A LA IZQUIERDA Y LUEGO DÓBLALO A LA DERECHA.

                 11.        DESHAZ EL PASO 10. ABRE EL MODELO Y USA LAS MARCAS DEL PASO 10 PARA DOBLAR ESA PARTE DENTRO DEL MODELO

                12.        A CONTINUACIÓN, DOBLA LAS ALAS HACIA ARRIBA.

                13.        AHORA, VAMOS A HACER EL PICO DE NUESTRA PALOMA. PRIMERO, VAMOS A MARCAR LOS DOS LADOS DEL PICO QUE IRÁN DENTRO DEL MODELO. DOBLAREMOS EL PICO HACIA LA IZQUIERDA Y DESPUÉS HACIA LA DERECHA. FINALMENTE, VAMOS A USAR LA MARCA RESULTANTE PARA INTRODUCIR ESA PARTE DENTRO DE NUESTRO MODELO. 

               14.        ESTÁ HECHA      !!!!   TENEMOS UNA HERMOSA PALOMA DE LA PAZ !!!

    (TRADUCIDO POR LOS ALUMNOS DE 3º DE ESO B) 


     

    Etiquetas: extraescolares alumnos peace diadelapaz inglés
  • VISITA A BURGOS
    Escrito por Beatriz Iglesias García, lunes 23 de diciembre de 2013 , 15:33 hs , en ACTIVIDADES COMPLEMENTARIAS Y EXTRAESCOLARES

     

    EXCURSIÓN A BURGOS 

    El 19 de noviembre realizamos el Departamento de Sociales en colaboración con el de Educación Plástica y Visual, una visita a Burgos, facilitada en su mayoría por la Dirección Provincial con dos objetivos:

    a)    EL MUSEO DE LA EVOLUCIÓN HUMANA

    Nos sorprendió el marco arquitectónico del Museo (sus dimensiones y estilo) pero sobre todo su contenido, con muchos de los hallazgos que se han encontrado en el Yacimiento de Atapuerca (humanos y animales)  que se remontan a 780.000 años….nos acercamos a la vida de aquellos seres y vimos a “Miguelón” el cráneo de un homo Heidelbergensis y la historia de solidaridad que nos explicaron que existía ya entonces ¿se nos está olvidando a nosotros?

     

     

    b)   MIRÓ, ÚLTIMO, 1963-1983. LA EXPERIENCIA DE MIRAR”

     

     

    El segundo objetivo era esa exposición que se encontraba en el Claustro Bajo de la Catedral de Burgos. La pintura y escultura era difícil de entender hasta que nos explicaron el surrealismo abstracto y toda la carga simbólica: estrellas, pájaros, colores primarios ¡Todo un descubrimiento!

     Nos costó un montón de horas de viaje, pero seguro que repetiríamos.

    Etiquetas: alumnos extraescolares educacion revista
  • CHRISTMAS
    Escrito por Beatriz Iglesias García, lunes 23 de diciembre de 2013 , 13:32 hs , en ACTIVIDADES COMPLEMENTARIAS Y EXTRAESCOLARES

     

    XMAS AT THE IES TIERRA DE CIUDAD RODRIGO

    The students and teachers at the IES TIERRA DE CIUDAD RODRIGO have been working hard for the last two weeks to prepare our highschool for Christmas. 

    The "Art Department", with the help of the "Wood and Furniture Department" and our resourseful Maite, have put up a special Christmas tree made from old newspapers in our hall. There is also a powerpoint presentation which is  meant for us to reflect about Christmas and reality, without being confused by the flashy lights of Christmas.   

     

    Besides, there is a "Multilingual Wall" in the hall with stars wishing you a "Merry Christmas and a Happy New Year" in a lot of languages, made by the students in "MAE".

     

     

    The "English Department" and the "Department of Extracurricular Activities" have hanged up bilingual stars with Christmas wishes written by our students from the first and the second cycles of ESO. Besides, in some of our classrooms of ESO, there is an "English Corner" with some of those bilingual stars. 

     

     

     

     


    The "Art Department" has also made snowmen with students from 4th year of ESO, 3rd year of ESO and Bachillerato using plastic glasses, staples and newspapers. Aren't they cute?

     

     


    And Ana Rodríguez Melgosa has made this beautiful Xmas composition: 



     We hope you like it ;-)...

    MERRY XMAS & HAPPY NEW YEAR!!!!!!


    Etiquetas: extraescolares alumnos xmas
    1 Comentarios
  • PHOTOPEACH OF OUR CLOTHES LINE AGAINST DOMESTIC VIOLENCE
    Escrito por Beatriz Iglesias García, miércoles 4 de diciembre de 2013 , 17:47 hs , en ViolenciaGénero
    OUR CLOTHES LINE AGAINST DOMESTIC VIOLENCE on PhotoPeach
    Etiquetas: extraescolares alumnos violenciagénero educacion
  • OUR CLOTHES LINE AGAINST DOMESTIC VIOLENCE
    Escrito por Beatriz Iglesias García, miércoles 20 de noviembre de 2013 , 17:59 hs , en ViolenciaGénero

     

     

    OUR CLOTHES LINE AGAINST

    DOMESTIC VIOLENCE


       Last week, the students at IES Tierra de Ciudad Rodrigo and their teachers began to work on a Project against Domestic Violence_ “Our Clothes Line Against Domestic Violence”.

       We worked together to stop Domestic Violence and to raise people’s awareness against it. First, our teachers explained us the activity. Second, we made groups of three or four students. Then, we chose a slogan. While some students were decorating their items of clothing, the others were writing their slogans. Finally, we went to the hall and hanged our clothes on our clothes line.

      The event was great because we worked together and enjoyed ourselves. Moreover, we learned a lot about Domestic Violence and we thought about how to stop it.

     


    Written by: ALEXIA, KARINA, AARÓN, ALBA, MIRIAM AND CLARA

    (3RD YEAR OF ESO, GROUP B2)



     

     

    

    LET'S SEE SOME PICTURES ILLUSTRATING THE DIFFERENT STEPS OF OUR PROJECT:

     



     

     

    Etiquetas: violenciagénero alumnos extraescolares
    2 Comentarios
  • 20 DE NOVIEMBRE DÍA INTERNACIONAL DE LOS DERECHOS DEL NIÑO,
    Escrito por Josefa Sierra Morillo, miércoles 20 de noviembre de 2013 , 12:26 hs , en Día del niño
    1 Comentarios